Bisfenols A grūtnieču uzturā var veicināt krūts vēža rašanos meitām
(0)- Publicēts: Otrdiena, 01 novembris 2011 00:00
- Autors: Valters Grīviņš
Izdevumā Molecular Endocrinology nesen publicēts pētījums, kas pierāda, ka mūsdienās teju visuresošajai plastmasu sastāvdaļai bisfenolam A grūtniecības laikā nonākot topošās mātes organismā, ilgtermiņā ievērojami palielinās hormonu reakciju biežums un jaunradušos šūnu skaits piena dziedzeros meitām. Tas, savukārt, saistās ar iespējamu palielinātu krūts vēža rašanās risku.
Zema sāls satura diēta - kaitīga veselībai?
(0)- Publicēts: Ceturtdiena, 19 maijs 2011 00:00
- Autors: Valters Grīviņš
LR Veselības aizsardzības minstrija brīdina: pārmērīga sāls lietošana uzturā nav veselīga, jo sāls paaugstina asinsspiedienu. Jo vairāk sāls uzturā jūs lietojat, jo augstāks būs jūsu asinsspiediens. Augsts asinsspiediens, savukārt, ir viens no galvenajiem cēloņiem tādām bīstamām saslimšanām kā miokarda infarkts un insults. Ar pārmērīgumu veselības ministrijas ieteikumos tiek saprasts sāls daudzums, kas pārsniedz 5 gramus dienā. Tāpēc kā viena no sirds slimību saslimšanas profilakses metodēm tiek ieteikta zema sāls satura diēta. Pie šādiem uzskatiem pieturās pasaules mediķu vairākums. Tomēr, vai tā patiešām ir? Jauns, izdevumā Journal of the American Medical Association 4. maijā publicēts pētījums liecina par pretējo - tieši diēta ar pazeminātu sāls īpatsvaru saistās ar lielāku mirstību no sirds asinsvadu slimībām.
Eksperimentāli pierādīts: plastmasas pudeles saindē dzērienus ar estrogēnām ķimikālijām
(0)- Publicēts: Svētdiena, 29 marts 2009 00:00
- Autors: Valters Grīviņš
Izpētot virkni veikalos nopērkamo minerālūdeņu, Gētes universitātes (Frankfurte, Vācija) Ūdeņu ekotoksikoloģijas nodaļas zinātnieki Martins Vāgners un Jergs Ēlmans atklāja, ka plastmasas pudeles ūdeni piesārņo ar estrogēniem (steroīdajiem sievišķajiem dzimumhormoniem) līdzīgām ķīmiskām vielām. Pētījums publicēts žurnāla Environmental Science and Pollution Research jaunākajā numurā.
Budistu mūķenēm – vegānēm – kaulu blīvums nav zemāks, kā sievietēm, neveģetārietēm
(0)- Publicēts: Sestdiena, 18 aprīlis 2009 00:00
- Autors: Valters Grīviņš
Žurnāla Osteoporosis International tīmekļa versijā publicēts pētījums, kura ietvaros tika salīdzināta 105 pēcmenopauzes vecuma budistu mūķeņu, vegānu, un 105 sieviešu, neveģetāriešu kaulu veselība. Rezultāti bija pārsteidzoši - abu grupu sievietēm kaulu blīvums bija vienāds. "Tiem 5% Rietumvalstu iedzīvotāju, kuri izvēlējušies veģetāru dzīvesveidu, šīs ir ļoti labas ziņas," saka pētījuma vadītājs profesors Tuans Ngujens no Sidnejas (Austrālija) Gervana Medicīniskās Izpētes Institūta.
Piena piedeva vecus cilvēkus pasargā no kritieniem un ar tiem saistītiem lūzumiem
(0)- Publicēts: Trešdiena, 25 marts 2009 00:00
- Autors: Valters Grīviņš
Vienkārša un lēta pārtikas piedeva var samazināt kritienu biežumu veco ļaužu aprūpes iestādēs. Ar šādiem, divus gadus Austrālijā ilgušā pētījuma rezultātiem Melburnas universitātes zinātnieki nāca klajā starptautiskā kaulu veselībai veltītā konferencē, kas 22. martā notika Sidnejā. Piedeva sastāv galvenokārt no pienā esošiem proteīniem un minerālvielām, bagātinātiem ar kalciju un vitamīnu D. Piedevas pulveri var pievienot dažādiem parastiem ēdieniem - cepumiem, zupām, mērcēm.

