Antioksidanti novērš gripas komplikācijas plaušās! (papildināts)
( 18 Votes )
Autors: Valters Grīviņš   
Otrdiena, 05 janvāris 2010 00:00
Laikā, kad visā pasaulē pieaug ar H1N1 "cūku" gripu saistītā ažiotāža un farmaceitisko megakorporāciju kontos ieripo simtiem miljonu dolāru, ko tām par toksiskām un ļoti iespējams arī patogēnām vielām pildītām, atbilstoši vispārpieņemtiem standartiem nepārbaudītām vakcīnām samaksā dažādu valstu valdības, pētnieki no Alabamas universitātes Birmingemā (ASV) paziņojuši, ka tiem izdevies noskaidrot, kā novērst gripas vīrusa izraisītos plaušu iekaisumus, kas ir visbiežākie nāves cēloņi saistībā ar šo saslimšanu. Izrādās, palīdzēt var jau visiem labi zināmie antioksidanti, kas organismā neitralizē brīvo radikāļu postošo iedarbību. Pētījuma apraksts publicēts ASV Eksperimentālās Bioloģijas Biedrību Federācijas žurnāla FASEB journal jaunākajā numurā.

Pētījuma autori eksperimentāli pierādīja, ka gripas vīruss veic bojājumus plaušās, izmantojot M2 proteīnu, kas uzbrūk plaušu epitēlija šūnām un ierobežo tajās nātrija kanālu caurlaidību, kā rezultātā no plaušām netiek izvadīts liekais šķidrums un izveidojas situācija, kurā viegli var sākties pneimonija vai kāda cita plaušu slimība.

Lai pārbaudītu savu hipotēzi par līdz šim nezināmo M2 iedarbību uz plaušu šūnām, zinātnieki veica trīs eksperimentu kārtas. Vispirms pētnieki injicēja varžu plaušu proteīnu šo dzīvnieku ikros, lai izmērītu funkcionalitātes rādītājus un noteiktu atskaites punktu. Pēc tam ikros ievadīja gan plaušu proteīnu, gan M2 proteīnu un novēroja, ka plaušu proteīna funkcionalitāte ievērojami samazinās. Izmantojot molekulārās bioloģijas tehnoloģijas, zinātnieki izolēja tieši to M2 segmentu, kas bija vainojams plaušu bojājumu izraisīšanā un pierādīja, ka bez tā M2 nekādi neietekmē nātrija kanālu darbību. Tad varžu ikros vienlaikus ar plaušu šūnām un pilnībā funkcionējošu M2 ievadīja arī medikamentus, kas neitralizē oksidantus. Arī šādā kombinācijā M2 plaušu šūnām neko nespēja nodarīt. Atkārtojot šos eksperimentus ar cilvēka šūnām, biologi ieguva tieši tādus pat rezultātus.

Jaunais atklājums pavērs ceļu pavisam jauna veida zālēm, kuras apturēs vīrusa nelabvēlīgo ietekmi uz organismu, kad cilvēks jau būs saslimis, uzskata FASEB journal redaktors medicīnas doktors Džeralds Vaismens, turklāt tas ir vēl viens iemesls, lai ikdienas uzturā vairāk iekļautu tādus ar antioksidantiem bagātus pārtikas produktus kā ķiploki, skābi kāposti, zaļā tēja, sarkanvīns u.c.

Papildinājums: izrādās, ka nav vajadzīgas nekādas jaunas zāles - Jaunzēlandes ārsti 2009. gada vasarā (dienvidu puslodes ziemā) ar lielu intravenozu C vitamīna injekciju kursu izglāba no nāves cilvēku, kuram pēc H1N1 infekcijas attīstījās īpaši smaga pneimonija. Rakstu lasīt šeit.

Avots.

Šis raksts ir lasīts 3353 reizes

Komentāri (12)
  • Nibiru

    Oi, par gruzīnu sarkanvīnu varu pastāstīt! Nu tur tiešām nav to pesticīdu, jo gruzīniem prieks ta vienkarsi naudas nav. Pie tam - arī tur labas markas vīni nav lēti. Piemēram Hvančkaru litrs arī Gruzija būs ap 20 USD litrā un varbūt bišķiņ vairāk. Rīga - ap 12 Ls. Sadārdzinājums pat ir pārsteidzosi mazs.
    Ja, bet runa jau nav par cenu, tas vīns tiek audzēts un gatavots tur pēc sentēvu metodēm.

  • Valters Grīviņš

    Galvenā problēma ar veikalos nopērkamajiem sarkanvīniem - tie lielākoties gatavoti no ogām, kas samaitātas ar pesticīdiem. Pieļauju, ka gruzīnu vīni šajā ziņā vēl varētu būt vieni no tīrākajiem, taču, diemžēl, nonākot līdz mūsu veikalu plauktiem, tie kļūst ļoti dārgi.... (salīdzinot ar cenām Gruzijā)
    Vienkāršākā izeja (der arī alkohola nelietotājiem) ir koncentrēts resveratrolsh ttp://en.wikipedia.org/wiki/Resveratrol, kuru kapsulu veidā var iegādāties no ārzemju uztura bagātinātāju tirgotāju interneta veikaliem.

  • Andris Špats  - Antiosidanti

    Vienīgo oficiāli atzīto dabīgo pārtikas produktu - antioksidantu sarakstu atradu ASV Lauksaimniecības departamenta (USDA) sarakstu ar 277 produktiem no 2007.gada.
    Latvijas ogas un augļi ir daudz vērtīgāki pēc oficiāliem ORAC rādītājiem, piemēram, rekordists ir aronijas (16000 ORAC vienības - mkmoli/100g), dižbrūklenēs - lielogu dzērvenēs (9000 ORAC vienības), kad apelsīnos, u.c. izreklamētos dienvidus augļos ir mazāk par 2000 ORAC vienību.
    Arī sarkanvīnos ir samērā daudz antioksidantu - 2 000 - 3000 ORAC vienību.

  • be

    ar glāzi vīna mazāk sirds- avadu slimības, bet vairāk aknu slimības ;), un tas ir fakts.

  • Nibiru

    Jā, nu laikam par ķiploku labo ietekmi gripas apkarošana zin gandrīz ikviens. Un ta es devos uz Maximu pēc tiem.
    Taisnība Golemam! Ķiploki no Ķīnas! Mūsējo nav.
    Nu un par sarkanvinu arī sen jau zināms. Valstīs, kurās to regulāri lieto - Francija, Itālija, mazāk sirds-asinsvadu slimības.

  • Valters Grīviņš

    Par sarkanvīna labvēlīgo iedarbību uz veselību ir daudz pētījumu. Nav grūti tos atrast ar meklētāja palīdzību, ja vien ir vēlēšanās. Ņemam par piemēru kaut vai šo rakstu:
    http://www.lifeextensionvitamins.com/10drredwiasw. html
    vai šo:
    http://www.news-medical.net/news/2009/04/22/48638. aspx

  • jumors  - pelašķis

    Mūsu pašu brīnumzālīte, kas mēra laikos izglāba ļaudis, arī šodien vēl ir spēkā. Pie jebkuras tējas pieliekot šķipsnu pelašķu, stiprinām sava organisma pretestību. Arī dzērvene ir antioksidants. Tā kā mums ir iespējas.

  • paula  - vēl vairāk..

    starp citu nesen francūži esot smagi"aprāvušies" ja tā varētu teikt.. Viņi ir lieli vīna baudītāji un vienmēr uzsvēruši, ka glāze vīna dienā pat uzlabo veselību, taču zinātnieki bija šo viņu iedomu sagrāvuši ar reālu apstiprinājumu, ka šis paradums var izraisīt nopietnas veselības problēmas :D

  • nazis  - Sarkanvīns???

    Es saprotu, ka antioksidantus satuŗ vīnogu sula, bet kāpēc tur jājauc klāt spirtu??? Sarkanvīns nu nekādi neveicina izveseļošanos vai imunitātes uzlabošanu (ja veicina - lūdzu, norādiet zinātnisku pētījumu rezultātus!). Jebkuŗus labvēlīgus efektus, ko rada vīnogu sula, likvidē sarkanvīnā esošais spirts.

  • paula

    Par tiem ķiplokiem gan nepiekrītu, kam pašam savs dārziņš ir ,tam ir arī savi ķiploki:) un Diez vai vīns būs visveselīgākā izvēle ikdienai :)

  • Skorpion

    Ķiplokiem nav ne vaina un ja visi lietotu, ar to smaku nebūtu tik lielas problēmas, nejustu, tāpē ir jāvienojās visiem par ķiplokiem! :))

  • goelms

    Ķiploki no Ķīnas. Zaļā tēja no ĶĪnas. No atlikušajiem ļaunumiem izvēlos sarkanvīnu.

Rakstīt komentāru
Your Contact Details:
Komentārs:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img]   
Security
Lūdzu ievadiet apstiprinājuma kodu, ko redzat attēlā.