Veselība & Medicīna
Bisfenols A grūtnieču uzturā var veicināt krūts vēža rašanos meitām
( 9 Votes )
Autors: Valters Grīviņš   
Otrdiena, 01 novembris 2011 00:00

BPA-plastmasaIzdevumā Molecular Endocrinology nesen publicēts pētījums, kas pierāda, ka mūsdienās teju visuresošajai plastmasu sastāvdaļai bisfenolam A grūtniecības laikā nonākot topošās mātes organismā, ilgtermiņā ievērojami palielinās hormonu reakciju biežums un jaunradušos šūnu skaits piena dziedzeros meitām. Tas, savukārt, saistās ar iespējamu palielinātu krūts vēža rašanās risku.

Lasīt tālāk...
 
Pieaug nepamatota antidepresantu izrakstīšana pacientiem bez psihiatriskas diagnozes
( 17 Votes )
Autors: Valters Grīviņš   
Trešdiena, 07 septembris 2011 16:42

antidepressAntidepresanti ir vieni no dārgākajiem un visbiežāk izrakstītajiem medikamentiem Rietumu pasaulē. Pēc ASV Slimību kontroles un novēršanas centra datiem laika posmā no 2005. līdz 2008. gadam kādu no antidepresantu klases medikamentiem pēc ārsta norādījuma ik mēnesi lietojuši aptuveni 8,9% valsts iedzīvotāju. Izrādās, ka šāda apjoma antidepresantu izrakstīšana vairākumā gadījumu nav pamatota ar atbilstošu medicīnisko diagnozi un to lietošana nesniedz gaidāmo rezultātu.

Lasīt tālāk...
 
Zema sāls satura diēta - kaitīga veselībai?
( 3 Votes )
Autors: Valters Grīviņš   
Ceturtdiena, 19 maijs 2011 08:13

salsLR Veselības aizsardzības minstrija brīdina: pārmērīga sāls lietošana uzturā nav veselīga, jo sāls paaugstina asinsspiedienu. Jo vairāk sāls uzturā jūs lietojat, jo augstāks būs jūsu asinsspiediens. Augsts asinsspiediens, savukārt, ir viens no galvenajiem cēloņiem tādām bīstamām saslimšanām kā miokarda infarkts un insults. Ar pārmērīgumu veselības ministrijas ieteikumos tiek saprasts sāls daudzums, kas pārsniedz 5 gramus dienā. Tāpēc kā viena no sirds slimību saslimšanas profilakses metodēm tiek ieteikta zema sāls satura diēta. Pie šādiem uzskatiem pieturās pasaules mediķu vairākums. Tomēr, vai tā patiešām ir? Jauns, izdevumā Journal of the American Medical Association 4. maijā publicēts pētījums liecina par pretējo - tieši diēta ar pazeminātu sāls īpatsvaru saistās ar lielāku mirstību no sirds asinsvadu slimībām.

Lasīt tālāk...
 
Metilēšanas novirzes inducētās pluripotentās cilmes šūnās - kļūdas vai variācijas?
( 5 Votes )
Autors: Valters Grīviņš   
Svētdiena, 20 februāris 2011 00:41

Inducētas pluripotentas cilmes (IPC) šūnas var pavērt milzīgas iespējas reģeneratīvās medicīnas laukā, kā arī dažādu biomedicīnas pētījumu, tai skaitā slimību modulāciju in vitro attīstībā. Diemžēl, ceļš uz drošu, cilvēku ārstēšanā izmantojamu IPC šūnu iegūšanu nav viegls.

Lasīt tālāk...
 
Ar biomatricu pilnībā atjauno truša locītavas audus
( 6 Votes )
Autors: Valters Grīviņš   
Otrdiena, 31 augusts 2010 20:44
biomatricaŠī gada februārī atklajumi.lv es jau rakstīju par ASV zinātnieku panākumiem skrimšļaudu reģenerāciju veicinošu nanomateriālu izstrādē. Ziemeļrietumu universitātē izstrādātā tehnoloģija šķiet ļoti perspektīva nelielu bojājumu novēršanai, taču gadījumos, kad artrīts skāris plašāku skrimšļa apvidu, bojājot arī kaulu un kustību atjaunošana, izmantojot līdzšinējās metodes, praktiski iespējama tikai veicot visas locītavas endoprotezēšanu, daudz efektīvāka varētu būt vairāku ASV pētniecības centru sadarbības rezultātā tapušas biomatricas izmantošana.
Lasīt tālāk...
 
Cilvēka olšūnai transplantēta mitohondriālā DNS
( 10 Votes )
Autors: Valters Grīviņš   
Ceturtdiena, 29 jūlijs 2010 13:43
mt_dns_transpMitohondriju DNS mutācijas ir viens no biežāk sastopamajiem ģenētisko slimību iemesliem. Līdz šim mitohondriālās saslimšanas bija neārstējamas un smagā formā saslimušie nereti mira jau zīdaiņa vecumā vai agrā bērnībā. Tagad, izmantojot Ņūkāslas (Lielbritānija) universitātē izstrādātu tehnoloģiju, šo dabas kļūdu varēs labot, veicot DNS pārnesi no vienas cilvēka olšūnas uz otru. Raksts ar transplantācijas eksperimentu aprakstu publicēts žurnālā "Nature".
Lasīt tālāk...
 
Statistisko vēža gadījumu pieaugumu skaidro ar kļūdainu diagnostiku
( 2 Votes )
Autors: Valters Grīviņš   
Ceturtdiena, 27 maijs 2010 00:30
spiral_ctIk dienas daudzi jo daudzi pacienti pasaules klīnikās un privātārstu praksēs saņem šokējošo ziņu, ka analīžu rezultāti diemžēl ir pozitīvi un viņu organismā ieperinājies ļaundabīgais audzējs. Ārsti sāk ārstēšanu, parakstot ķirurģiskas operācijas, ķīmijterapijas kursus, apstarošanu un ilgstošu, smagām blakusparādībām pārbagātu recepšu zāļu lietošanu. Tomēr, kā izrādās lielā daļā gadījumu tā ir nevajadzīga cilvēku pakļaušana dzīvībai un veselībai bīstamām procedūrām.
Lasīt tālāk...
 
<< Sākums < Iepriekšējā 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Nākamā > Beigas >>

Lapa 1 no 11